dinsdag 29 mei 2012

Zoekmachine optimalisatie en online marketing, de strijd


“Als Google het niet kan vinden bestaat het niet!”
Dat is de opvatting van de huidige generatie. Natuurlijk iets overtrokken.

Feit blijft echter dat Google marktleider is (in Nederland in ieder geval wel) met de online zoek opdrachten machine.

Als je iets wilt weten of iets zoekt kijk je eerst via google, toch?
Optie twee volgt vaak niet eens meer. Zo efficiënt is de zoekmachine gigant.

Zoekmachine Optimalisatie en Online Marketing strategie

Natuurlijk willen alle websites, bedrijven en andere pagina’s  als eerste in ALLE zoek resultaten naar boven komen.

Een ding: Dat gaat je niet lukken !

Wel kun je jou pagina optimaliseren voor één bepaalde zoek term waar je op gevonden wilt worden.
Dit noemen we zoekmachine optimalisatie. Dit doe je door bepaalde teksten en titels op je pagina zodanig aan te passen dat Google jou pagina als belangrijk markeert voor die bepaalde zoekterm.

Dan maak je, afhankelijk van je concurrentie , een hele goede kans om in ieder geval op de eerste pagina te komen.
Stel je wilt gevonden worden op het woord “Greenheart”  een van de dingen die je dan in iedergeval moet doen is: De term Greenheart vermelden in je pagina titel en in je tekst. Als het even kan ook een afbeelding met als afbeelding naam iets met greenheart er in. Dit is de basis. Daarnaast is het van belang om zoveel mogelijk variatie op je pagina’s te hebben met dik gedrukte woorden, titels en teksten met jou zoekwoorden erin. Ook is een van de belangrijkste zaken het Link profiel. Dat houd het aantal links van andere websites naar jou site in. Hoe meer links hoe beter. Hoewel.. de kwaliteit van de links ook zeker mee telt.
Zoekmachine optimalisatie is een groot een belangrijk deel van de online marketing strategie die vele grote bedrijven hebben.

Daarnaast, gelijktijdig of in eerste instantie, kun je al direct boven aan komen op alle door jou gekozen zoekwoorden door te adverteren op Google. Dat kost natuurlijk geld.
Een goede online marketing strateeg zal kiezen voor beide en aangevuld met linkbuilding en eventueel social media activiteiten ontplooien zoals een pagina op Facebook en een twitter account aanmaken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten