“Als Google het niet kan vinden bestaat het niet!”
Dat is de opvatting van de huidige generatie. Natuurlijk
iets overtrokken.
Feit blijft echter dat Google marktleider is (in Nederland
in ieder geval wel) met de online zoek opdrachten machine.
Als je iets wilt weten of iets zoekt kijk je eerst via
google, toch?
Optie twee volgt vaak niet eens meer. Zo efficiënt is de
zoekmachine gigant.
Zoekmachine Optimalisatie en Online Marketing strategie
Natuurlijk willen alle websites, bedrijven en andere pagina’s als eerste in ALLE zoek resultaten naar boven
komen.
Een ding: Dat gaat je niet lukken !
Wel kun je jou pagina optimaliseren voor één bepaalde zoek
term waar je op gevonden wilt worden.
Dit noemen we zoekmachine optimalisatie. Dit doe je door bepaalde teksten en titels op je pagina zodanig aan te passen dat Google jou pagina als belangrijk markeert voor die bepaalde zoekterm.
Dit noemen we zoekmachine optimalisatie. Dit doe je door bepaalde teksten en titels op je pagina zodanig aan te passen dat Google jou pagina als belangrijk markeert voor die bepaalde zoekterm.
Dan maak je, afhankelijk van je concurrentie , een hele
goede kans om in ieder geval op de eerste pagina te komen.
Stel je wilt gevonden worden op het woord “Greenheart” een van de dingen die je dan in iedergeval
moet doen is: De term Greenheart vermelden in je pagina titel en in je tekst.
Als het even kan ook een afbeelding met als afbeelding naam iets met greenheart
er in. Dit is de basis. Daarnaast is het van belang om zoveel mogelijk variatie
op je pagina’s te hebben met dik gedrukte woorden, titels en teksten met jou
zoekwoorden erin. Ook is een van de belangrijkste zaken het Link profiel. Dat
houd het aantal links van andere websites naar jou site in. Hoe meer links hoe
beter. Hoewel.. de kwaliteit van de links ook zeker mee telt.
Zoekmachine optimalisatie is een groot een belangrijk deel
van de online marketing strategie die vele grote bedrijven hebben.
Daarnaast, gelijktijdig of in eerste instantie, kun je al
direct boven aan komen op alle door jou gekozen zoekwoorden door te adverteren
op Google. Dat kost natuurlijk geld.
Een goede online marketing strateeg zal kiezen voor beide en
aangevuld met linkbuilding en eventueel social media activiteiten ontplooien
zoals een pagina op Facebook en een twitter account aanmaken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten